semana 5 - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Sibbel Jacobs - WaarBenJij.nu semana 5 - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Sibbel Jacobs - WaarBenJij.nu

semana 5

Blijf op de hoogte en volg Sibbel

15 Maart 2014 | Mexico, Playa del Carmen

Ondertussen ben ik al langer dan een maand in Mexico! Het bevalt me best hier, na twee weken als conciërge, een weekje op het kantoor gewerkt te hebben mocht ik vorige week voor de groepen gaan werken. Voor de groepen is een iemand werkzaam die alles regelt. Dit is best te doen omdat er niet continue groepen zijn en het wel veel werk is, maar met ze tweeen is het niet overzichtelijk voor de groepen zelf wie het aanspreekpunt is. De week dat ik voor de groepen moest werken hadden we 4 groepen in het hotel. Dit is redelijk veel voor een week en het waren ook nog is 3 grotere groepen. Het idee achter het werk van de groepen is, is dat je er altijd moet zijn als de groep er is. Dus deze hele week werkte mijn ‘baas’ van 9 uur ‘sochtends tot 11 of 12 uur ‘savonds. Ik heb die week 4 dagen van 11 uur gewerkt, omdat op zondag de groepen allemaal weg gingen en het niet meer nodig was zoveel uur te maken op een dag. Toen mijn ‘baas’ vroeg of ik het erg vond om meer uur te werken en ze vroeg om 11 uur per dag, dacht ik eerst dat dat superveel was. Maar als je eenmaal bezig was was de dag zo voorbij. We hadden een groep in het hotel die wat aparter was, dit was ook meteen de grootste groep. Ze dronken de hele dag door en gingen tot de late uurtjes door. Het waren wel vriendelijke mensen. Het aller-leukste aan het werken voor de groepen is het contact met de gasten zelf. Doordat mijn ‘baas’ een beetje perfectionistisch is was alles helemaal top geregeld en vonden alle gasten het helemaal geweldig. Het is super leuk om die reacties te zien. Een leuk pluspuntje aan de groepen was, was dat ik in de golfkarretjes mocht rijden om de spullen op te halen of neer te zetten. Zo hoefde ik gelukkig niet een half jaar te wachten totdat ik eindelijk zelfstandig kan rijden. Na die week gewerkt te hebben voor de groepen werkt ik deze week weer op kantoor. Me spaans gaat al iets beter. Afgelopen week zijn Denise en ik op me vrije dag naar Cancun gegaan om te shoppen. Heel gezellig, heel leuk alleen de terugweg ging niet zo soepel. Maar uiteindelijk zijn we thuis gekomen! Wat ook nog is gebeurd de afgelopen weken is dat ik nu niks meer op me kamer heb. De tv, koelkast en het kookpitje zijn weg. Dit is omdat al deze spullen van een meisje zijn die eerst bij mij op de kamer sliep, maar toen van kamer is veranderd. Ze nam natuurlijk al der spullen mee, wat voor het andere meisje en mij wat minder was. Maaaaaaar vandaag heb ik ook kookpitje gekocht dus het komt wel goed! Ook heeft iemand me verteld dat je hier kan duiken met whale sharks. Duiken staat sowieso al op me bucketlist, dus na Mexico kan ik die eraf strepen!

  • 15 Maart 2014 - 07:39

    Mama:

    Leuk verslag weer Sibbel. Denk je nog even aan dat lijstje met hotels?
    Dikke knuf.XXXX

  • 15 Maart 2014 - 09:04

    Helma:

    Hi Sib, klinkt goed zeg! Succes en we keep in touch. Liefs, Helma x!

  • 15 Maart 2014 - 13:09

    Oma Zeist:

    hoi sibbel.
    dank je wel voor je reisvverslag.
    je maakt heel wat mee he.maar ik ben blij dat je het naar je zin hebt
    je moet wel veel uren werken maar als je het leuk vind,
    is dat niet erg .
    werken ga je niet dood van.
    nou meisie doe je best en geniet ervan.
    dikke knuf van opa en oma. adios!!!!!!

  • 15 Maart 2014 - 16:54

    Dymphna:

    Gaaf allemaal wel druk maar erg leuk zo te zien en te lezen. Tijd vliegt voorbij zo groetjes van ons

  • 16 Maart 2014 - 19:38

    Carla:

    Hoi Sibbel, leuk om weer wat van je te lezen.Heel handig dat je je rijvaardigheid bij kan houden in Mexico,haha.Het zijn lange dagen maar als je dan leuke gasten hebt is dat beter vol te houden.Je zal straks wel poepie bruin en Spaans sprekend terug komen.Vergeet niet te genieten tussen het harde werken door.Liefs,Carla

  • 18 Maart 2014 - 08:20

    Thea:

    Hoi Sibbel,
    Wat een hoop werk moet je verzetten zeg! Maar als er veel leuke mensen zijn valt het misschien wel mee. Goed van je "baas" dat ze is zoals je schrijft. Gasten zijn altijd tevreden als het goed geregeld is.
    En duiken zou ik sowieso doen, helemaal als het op je bucketlist staat! Geniet ervan. We zien uit naar je volgende verslag. Werk ze daar in de vreemde en tot snel! Kus Thea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sibbel

Actief sinds 04 Feb. 2014
Verslag gelezen: 440
Totaal aantal bezoekers 6434

Voorgaande reizen:

05 Februari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: